אומן הגיזום
גוזמים מוסמכים
מחירים הוגנים
שירות מקצועי

ניקוי וגיזום דקלים – מה צריך להכיר?

משפחת הדקליים מכילה סוגים רבים של עצים ירוקי עד. בישראל גדלים כמה סוגים של דקלים רובם מתורבתים אך קיימים גם מקומות בהם גדלים הדקלים בר. מה צריך לדעת לפני שמבצעים ניקוי וגיזום דקלים בצורה נכונה ואיך בכלל עושים זאת. כל זאת, במאמר שלפניכם.
ניקוי וגיזום דקלים

מסוגי הדקלים הגדלים בארץ

ישנם כמה סוגים של עצי דגל הגדלים בארצנו:

דקלים תרבותיים

תמר קנרי – מגיע עד לגובה 18 מ', העלים הירוקים שלו מנוצים ומגיעים לאורך של כחמישה מטרים, פרי התמר הקנרי הינו אחד משבעת המינים.

וושינגטוניה חוטית – גובהה עד 15 מ', גזע העץ מגיע לקוטר מעל מטר, הכפות בעלות פטוטרת ארוכה ולפיכך הן מרוחקות זו מזו ויוצרות כותרת פתוחה.

וושינגטוניה חסונה – גובהה עד 20 מ' ויותר, הגזע דק יותר מגזע הוושינגטוניה החוטית וקוטרו אינו עולה על 80 ס"מ, כפות העץ  בעלות פטוטרת קצרה ולפיכך הן קרובות זו לזו ויוצרות כותרת צפופה.

דקלים הגדלים בר

תמר מצוי – גובהו עד 20 מ' ויותר, גדל באזורים השחונים בארץ הן כעץ בר והן כעץ פרי. משמש בעיקר לגידול תמרים אך גם לצורכי נוי.

דום מצרי – גובהו 10-15 מ' מצוי בדרום הארץ, צורתו מיוחדת בכך שגזעיו מסתעפים פעם או יותר במרכזם, פירותיו ניתנים לאכילה.

גיזום וניקוי עצי דקל בטיפוס

לרוב מתבצע גיזום דקלים ע"י רכב עליו יושב מנוף עם סל אשר ממנו ניתן להגיע לעץ מכל צדדיו וממנו לבצע את פעולת הגיזום. אך לעיתים ישנם מקומות להם הגישה למנוף מוגבלת או לא כדאית וניתן לבצע את פעולת הגיזום תוך כדי טיפוס על העץ.

כריתת עצי דקל בטיפוס

הטיפוס על העץ כרוך בסיכון רב ומצריך לימודים והקפדה על הוראות והנחיות מפורטות לשם שמירה על ביטחון העובד. חשוב ללמוד את הקורס בצורה מקצועית ובבתי הספר המבצעים את הקורס בהתאם לתקנות משרד התמ"ת ודרישותיו. בזמן העבודה בגובה חשוב לדעת להעריך סיכונים בצורה הטובה ביותר ולהמעיט בהם ככל שניתן ע"י עבודה נכונה, אבטחה ושימוש בציוד המגן הנכון והטוב ביותר.

לא פחות חשוב לדעת שילוב של הטיפוס ותנועה על העץ עם ביצוע עבודת הגיזום ע"י כלי העבודה הנדרשים כמו מסור וכו'.  עבודה לא נכונה ואי שמירה על כללי הביטחון עלולה להוביל לאסון וסיכון חיי אדם. לא פעם שמענו על אדם שקיפח חייו או נפצע לאחר שנלכד בסבך העץ או נפל מהעץ כתוצאה מעבודה לא נכונה.

כמו כן, הערכה לא נכונה של התוצאה לאחר נפילת הענף אותו כורתים עלולה לסכן את הסביבה או האנשים הנמצאים בה. בפברואר השנה אירעה תאונת עבודה קשה ברמת גן במהלכה כתוצאה מגיזום ענף גדול קרס עמוד חשמל בגינה ציבורית ופגע בראשו של עובד אשר גרמה למותו.

אנו באומן הגיזום מחזיקים בכל האישורים הדרושים והגוזמים מטעמנו למדו ועברו את כל ההסמכות הנדרשים לעבודה נכונה ומקצועית ומבצעים את העבודה תוך הקפדה על שמירת כל החוקים ע"מ לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר והעבודה הבטוחה ביותר ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר.

טיפול בחדקונית הדקל
טיפול בחדקונית הדקל

טיפול בגורמים ומזיקים לעצי הדקל

קיימים גורמים רבים היכולים להזיק לדקל כגון: תנאי סביבה של כפור, השקיית יתר, ציפורים ויונקים כדוגמת עטלפים, עכברים ועכברושים, טרמיטים וצרצרים, מחלות שמקורם בחיידקים או פטריות ועוד.

בשנת 1999 התגלתה לראשונה חיפושית הנחשבת לאיום הגדול ביותר של מגדלי הדקלים הנקראת: "חדקונית הדקל האדומה" החיפושית מטילה את ביציה בתוך הגזע והזחלים הבוקעים ממנה ניזונים מן העץ ולעיתים קרובות גורמים בכך למותו.

חלק מהטיפול ושימור על עץ הדקל הוא ע"י ניקוי ענפים יבשים ופרות העץ מדי שנה. את חלק מעצי הדקל ניתן לנקות מהענפים היבשים ע"י טיפוס על גזע העץ וחלק מהדקלים אשר הטיפוס עליהם מסוכן ומסובך ניתן לגזום בעזרת מנוף.

אנו בעלי ניסיון רב בתחום הגיזום מבצע את ניקוי/גיזום הדקלים בהתאם לתנאי השטח ובהתאם לסוג הדקל. חברתנו מבצעת את העבודה עם הציוד החדיש המתקדם המבטיח את בטחון העבודה ומבצע אותה ביעילות וזריזות, על הצד הטוב ביותר ומשאיר את העצים נקיים מהענפים היבשים והפירות אשר גורמים ללכלוך רב.

5/5 - (16 דירוגים)
מה היה לנו עד עכשיו?

רק גנן בעל תעודה מהסוגים הבאים: "גנן 1,2,3", הנדסאי או טכנאי נוף, וכמו כן, אגרונום מוגדרים כ-גוזמי עצים.

בהחלט! חלק עיקרי משירותינו הוא גיזום וכריתת עצים. אנו בעלי וותק בתחום הגיזום והכריתה ומתחייבים לתת את השירות הטוב ביותר. היכנסו עכשיו לקבלת הצעת מחיר.