אומן הגיזום
גוזמים מוסמכים
מחירים הוגנים
שירות מקצועי

מי מאשר כריתת עצים?

אתם יודעים שיש איזה חוק הנוגע לכריתה של עצים בישראל אבל אתם לא מכירים את הפרטים? אתם רוצים לערוך כריתה של עץ בשטח פרטי ואתם רוצים להבין מה המשמעות החוקית של ביצוע המהלך? אנחנו כאן. עם התשובה על מי מאשר כריתת עצים בישראל, איך הפרוצדורה הבירוקרטית נראית ובקיצור, כל המידע שאתם צריכים לדעת.
מי מאשר כריתת עצים

כמה מילים על חוק הגנת האילן

כריתת עצים היא פעולה שעל פניו נשמעת פשוטה, לא משהו שדורש הוצאה של אישורים מיוחדים, אבל תופתעו לשמוע כי כל מי שמעוניין לבצע כריתת עצים, צריך להוציא את האישור הרלווטי לכך. למה צריך נציג ממשלתי כדי לאשר כריתת עצים? אנחנו רוצים לקחת אתכם כמה שנים אחורה. בימים שלפני קום המדינה, כל אדם עשה כטוב בעיניו. כריתת עצים בהיקפים רחבים לאורך שנות האימפריה העותמנית למעשה, שינתה את פניה של ארץ ישראל.

לכן, כאשר הבריטים הגיעו לארץ ישראל, הם הנהיגו חוק לפיו, יש לקבל אישור לפני כריתה של עץ מוגן בארץ ישראל ובכל שטחי המנדט הבריטי. עם הקמתה של מדינת ישראל הצעירה, החוק נשאר. כך שהשאלה מי מאשר כריתת עצים בישראל הפכה מרעיון תיאורטי, למושג אמיתי. היום, התשובה לשאלה מי מאשר כריתת עצים מוגנים בארץ ישראל היא פקיד היערות העירוני, הפועל מטעמה של הקרן הקיימת לישראל.

כריתה של אילו עצים מחוייבת בקבלת האישורים המתאימים

החוק מגדיר במפורש אילו עצים אסור לכרות ללא קבלת אישורים מתאימים. החוק קובע כי כל עץ בוגר, עץ אשר גובהו עומד על 1.3 ומעלה, כמו גם היקפו הוא 20 ס"מ לפחות, עומד בקטגוריה של עץ בוגר או במילים אחרות, עץ אותו אסור לכרות ללא האישור המתאים.

בנוסף, ישנה רשימה ארוכה של שבעים עצים מוגנים. כלומר, גם אם מדובר על עץ צעיר, אבל כזה שנמצא ברשימת העצים המוגנים, אסור לכרות אותו ללא קבלת האישורים המתאימים.

איפה ממלאים את הטפסים לכריתת עץ ואיפה רואים את התוצאות?

השאלה היא כמובן לא רק מי מאשר כריתת עצים בישראל, אלא בעיקר, איך מנהלים את ההליך הבירוקרטי. הטפסים הרלוונטיים נמצאים בכמה מקומות ברחבי הרשת. בין היתר, באתר של משרד החקלאות ובאתר של הקרן הקיימת לישראל.

לאחר פרק זמן קצר, בין כמה ימים ועד שבוע, תוכלו לראות את התוצאות באתר של משרד החקלאות ובאתר של פקידי היערות עירוניים. כמובן, במידה ואתם לא מסכימים עם התוצאות, תמיד אפשר להגיש ערער ולנסות לשנות את המשוואה.

האם יש עונש למי שלא מציית לחוק כריתת עצים?

אי ציות לחוק איסור כריתת עצים פירושו, ביצוע עבירה פלילית. התוצאה היא תשלום של מס גבוה ולעיתים, בית המשפט יכול לגזור על מבצע העברה לשבת בכלא לפרק זמן של חצי שנה. בדרך כלל בית המשפט לא גוזר את העונש המקסימלי, אלא במקרים יוצאי דופן.

אבל אתם וודאי לא רוצים למצוא את עצמכם מתמודדים עם אישומים פליליים. לכן, ההמלצה היא לא לדלג מעל ההליך הבירוקרטי, גם אם אתם מעוניינים בכך בכל מעודכם.

אל דאגה, ישנן אלטרנטיבות

ענינו בהרחבה לשאלה מי מאשר כריתת עצים בישראל. אבל אנחנו חייבים להגיד, ישנן עוד אופציות ואלטרנטיבות נוספות, מלבד לכרות את העץ. פעמים רבות פעולות כמו גיזום עצים ועוד, יכולות לפתור את הבעיה מהשורש, כמו שנקרא. אם אתם לא רוצים להתמודד עם המשמעות הבירוקרטית של כריתת העץ, זו יכולה להיות אופציה רלוונטית בהחלט.

אתם לא יודעים מה הפתרון שיכול לתת לכם את המענה המושלם? אל תדאגו. בשביל זה אנשי המקצוע נמצאים לצידכם. מי שיכולים להבין את המצב לאשורו ולנתח את האפשרויות השונות.

בחירה של חברה מקצועית ומנוסה לכריתת עצים תעזור בהליך הבירוקרטי

לבחור חברה מקצועית לכריתה של עץ, זו לא רק בחירה שתוביל לתוצאות טובות יותר מצידכם. אלא, כאשר אתם זוכים לעבוד עם בעלי ניסיון, אתם יכולים לקבל סיוע גם בכל הנוגע להליך הבירוקרטי. מעבר לכך, חוקים רבים עוסקים לא רק בעצם המעשה של כריתת העץ, אלא גם לאופן בו מותר או אסור לבצע את הפעולה.

זאת כדי להגן על העובדים ועל העוברים ושבים. שוב, פניה לחברה מקצועית ומנוסה, היא הדרך שלכם להבטיח כי העבודה כולה תיעשה באופן מקצועי ועל פי החוק.

זה הזמן שלכם להתחיל לפעול לפני שהחלטתם על כריתת עץ

כל הליך בירוקרטי נראה מסובך לפני שנכנסים לעובי הקורה. ההמלצה שלנו היא פשוט לצאת לדרך. אנחנו מניחים כי תמצאו את התשובות הרלוונטיות ברגע בו תתחילו למלא בטופס את הפרטים על המקרה הייחודי שלכם.

5/5 - (33 דירוגים)
מה היה לנו עד עכשיו?

רק גנן בעל תעודה מהסוגים הבאים: "גנן 1,2,3", הנדסאי או טכנאי נוף, וכמו כן, אגרונום מוגדרים כ-גוזמי עצים.

בהחלט! חלק עיקרי משירותינו הוא גיזום וכריתת עצים. אנו בעלי וותק בתחום הגיזום והכריתה ומתחייבים לתת את השירות הטוב ביותר. היכנסו עכשיו לקבלת הצעת מחיר.