אומן הגיזום
גוזמים מוסמכים
מחירים הוגנים
שירות מקצועי

איסור כריתת עצים – מה החוק אומר על כך?

החוק במדינת ישראל לגבי איסור כריתת עצים הוא חוק שהשורשים שלו נמצאים עוד בימי המנדט הבריטי. לאורך השנים, בייחוד בימים של תחילת המהפכה התעשייתית, בימים בהם העותמניים שלטו בארץ ישראל, נכרתו עצים רבים במטרה להזין את רכבת הקיטור אשר חיברה בין סוריה ובין מצריים. לאורך השנים, ארץ ישראל פשוט התרוקנה מהעצים שלה, כך שעוד בימי המנדט התקבלה החלטה על איסור כריתת עצים ללא אישור מיוחד. מאז הרבה השתנה, אבל עדיין, בחוקי מדינת ישראל אפשר למצוא את התנאים ואת הסייגים לכריתת עצים ואיך אפשר לעשות את זה באופן חוקי.
איסור כריתת עצים

מי יכול לתת אישור לכריתת עצים על פי חוק?

את הדרך לקבלת האישור לכריתת עצים, מתחילים בטופס המקוון של קרן קיימת לישראל באינטרנט. פקיד היערות השייך לאזור שלכם יבדוק את הבקשה ויחזור אליכם עם תשובה. אמנם, איסור כריתת עצים רלוונטי לכל מי שמעוניין לכרות עץ המגיע לגובה 1.3 מטרים ומעלה או שהיקפו הוא 20 ס"מ והלאה, כך שהאיסור רלוונטי למקרים רבים מאוד. אבל, באותה הנשימה, אפשר להגיד כי בדרך כלל האישור ניתן די בקלות. כל שעליכם לעשות הוא להסביר מדוע אתם מעוניינים לכרות את העץ ולהציג את המסמכים הרלוונטיים.

מתי יתיר פקיד היערות לכרות עץ זה או אחר?

חוק איסור כריתת עצים מתייחס גם למקרים בהם פקיד היערות יכול להתיר את הפעולה. בין היתר, החוק מתייחס למקרים בהם העץ הוא מפגע סביבתי, אם בעבור בני הבית ואם בעבור השכנים. כלומר, אם העץ נחשב מסוכן ויש חשש שמי מענפיו יפול על העוברים ושבים, אם הפירות שעל העץ נושרים לקרקע ומשאירים לכלוך כמו גם רצפה מלוכלכת, זה הזמן לפנות לפקיד היערות ולהראות לו כי בזה מדובר.

פקיד היערות בדרך כלל יאשר כריתה של עץ, אם יש צורך לכרות אותו כדי להשלים תהליך בניה או כדי לפנות שטח עבור דיירים חדשים. כלומר, בדרך כלל, במקרים רבים, האישור ניתן ללא כל בעיה מיוחדת.

איסור כריתת עצים, על אילו עצים החוק חל?

כבר התחלנו לדבר על זה בתחילת המאמר. בגדול, איסור כריתת עצים רלוונטי לכל אילן גבוה, כלומר, כל עץ המתנשא לגובה של מטר ושלוש מאות סנטימטרים ומעלה. החוק רלוונטי כבר עבור עצים שההיקף שלהם עומד על עשרים סנטימטרים. למה כדאי בכל זאת לשים לב? איסור כריתת עצים נוגע גם לעצים לא גדולים בהכרח, אלא לעצים שנחשבים על פי חוק לעצים מוגנים.

כלומר, עצים שנחשבים עצי מורשת, החל מכליל החורש ועד לעץ אורן, מעץ זית ועד לעץ דקל. אם אתם לא בטוחים ואתם רוצים לדעת האם העץ שנמצא אצלכם בחצר נחשב לעץ מוגן, הרשימה המלאה מופיעה באתר של הקרן הקיימת לישראל באינטרנט.

איסור כריתת עץ
איסור כריתת עץ

לא כדאי להתעלם מהחוק, התוצאות יהיו קנסות והליך פלילי

לא תמיד הליכים פליליים וקנסות ניתנים למי שמכירים את החוק. הרבה פעמים, דווקא ההליך הפלילי והקנס ניתן למי שפשוט לא ידע שזה מה שהוא צריך לעשות. נדמה כאילו אין מי שאוכף את החוק על איסור כריתת עצים, אבל אתם תופתעו לדעת כמה פקחים מסתובבים ברחובות. מה גם שחבל לא למלא אחר כמה טפסים מקוונים שנמצאים ברשת. מדובר על הליך קצר ויעיל, אשר יכול בהחלט לחסוך לכם לא מעט.

אחרי קבלת אישור לכריתת העץ – בחרו באנשי המקצוע הנכונים

אמנם, איסור כריתת עצים הוא חוק חשוב וההמלצה שלנו היא לפעול לפיו. אבל, באותה הנשימה, חשוב לזכור כי הליך של כריתת עצים הוא גם עניין מקצועי. יש משמעות לאופן בו מבצעים את הכריתה, איך בוחרים לבצע אותה, היכן היא מבוצעת ועל ידי מי.

בחירה לא נכונה באנשי מקצוע לא מנוסים, היא פעולה שיכולה להסב נזק מכמה סיבות. הראשונה, אתם עלולים להעמיד בסכנה את העובדים שמבצעים את הפעולה בגינה שלכם, שכן אלו יגיעו לעבודה בלי האישורים הדרושים ובלי ביטוח רלוונטי. מהצד השני, אם לא יבצעו את העבודה כמו שצריך, אתם עלולים להישאר עם גזע עץ בודד בחצר שלכם. כאשר זה הופך ממש לנקודה בה הגדם הופך מטרד וסכנה לבטיחות של העוברים ושבים.

אנשי מקצוע מיומנים גם יבטיחו כי העץ הכרות יגיע ליעדו

כלומר, למקום בו העירייה מאשרת את פינוי הגזם. כך שאתם תוכלו להיות רגועים לאורך התהליך ולהיות בטוחים שהעבודה מתבצעת כמו שצריך, במלואה. ממש מההתחלה ועד הסוף.

חברת אומן הגיזום מתמחה בתחום הגיזום וכריתת העצים כבר 15 שנים. מחפשים מענה מקצועי לכריתת העץ שבחצר ביתכם? אנחנו כאן.

 

5/5 - (33 דירוגים)
מה היה לנו עד עכשיו?

רק גנן בעל תעודה מהסוגים הבאים: "גנן 1,2,3", הנדסאי או טכנאי נוף, וכמו כן, אגרונום מוגדרים כ-גוזמי עצים.

בהחלט! חלק עיקרי משירותינו הוא גיזום וכריתת עצים. אנו בעלי וותק בתחום הגיזום והכריתה ומתחייבים לתת את השירות הטוב ביותר. היכנסו עכשיו לקבלת הצעת מחיר.