אומן הגיזום
גוזמים מוסמכים
מחירים הוגנים
שירות מקצועי

ההבדל בין העתקת עצים לכריתת עצים

מרבית עצי הנוי בישראל מוגנים מכריתה ולפי חוק "פקודת היערות" יש צורך בקבלת היתר לכריתתם או העתקתם של העצים. ע"מ לבצע כריתה או העתקה של עץ יש צורך בהיתר לביצוע העבודה אשר ניתן ע"י פקיד היערות או ממורשה מטעמו.
ההבדל בין העתקת עצים לכריתת עצים

העתקת עצים

בשנים האחרונות גוברת המודעות לחשיבותם של עצים בארצנו. מרבית גופי הבנייה, חברות הנדל"ן, ועדי בתים משותפים ובעלי בתים צמודי קרקע אינם מיחסים חשיבות רבה לעצים בוגרים, היסטוריים או עצים בכלל שנטעו ע"י אדם וידם קלה בעניין עקירת עצים.

העתקת עצים עלולה לסכן את העץ אם לא תתבצע ע"י גורם המומחה בהעתקה ולפי כל השלבים הנדרשים. הצלחת ההעתקה תלויה במרכיבים רבים כגון: עונת השנה, תנאי הקרקע במשכנו החדש של העץ, תנאי הגידול בהם גדל קודם להעתקתו, גודל הנוף של העץ, משקלו, שורשיו ועוד. לפני העתקתו של העץ יש צורך בהכנה מוקדמת הכוללת גיזום נכון של הנוף, ארגוז גוש השורשים לאחר חיתוך הדרגתי של מערכת השורשים ועוד.

כמו כן יש צורך בהכנת מקום משכנו החדש ע"י בור נטיעה, מערכת השקיה הכוללת השקיה גדושה מיד לאחר ההעתקה והשקיה סדירה לאחר מכן, הזנה, טיפול כנגד מזיקים ומחלות וכו'. חשוב גם לבצע את פעולת ההנפה של העץ בצורה נכונה ע"מ לא לגרום נזק בלתי הפיך לקליפה ע"י אחיזה בנקודה לא נכונה.

שלבי העתקת עצים:

  • חפירת בור סביב שורשי העץ – בכדי להקל על הוצאתו מהמקום..
  • קיצוץ השורשים – בכדי שיהיה ניתן להוביל את העץ אך עדיין יספקו תמיכה לעץ במקומו החדש.
  • ארגוז – איסוף השורשים.
  • שליפת העץ באמצעות מנוף והובלתו לביתו החדש.
  • נטיעת העץ במשכנו החדש
  • השקיה מרובה בתחילה ובהמשך השקיה סדירה

כל אלה תורמים להצלחתה של ההעתקה ולקליטתו של העץ לאחר ההעתקה במשכנו החדש. אנו מטפלים במתן אישורי הכריתה/העתקה מול הגורמים המוסמכים וכמובן מבצעים את העבודה בצורה הבטוחה, יעילה וטובה ביותר.

כריתת עצים בעת הצורך

למרות המודעות הגדלה בשנים האחרונות לחשיבותם ותרומתם הרבה של העצים לסביבה, ולמרות הניסיון הרב לשמר עצים ככל האפשר , לעיתים מחוסר  ברירה יש צורך בכריתה של עצים.

ישנן סיבות שונות לצורך בכריתת עצים

  • עצים חולים שהתייבשו או חלו ואין אפשרות לטפל בהם ואין סיכוי שיחזרו לחיות.
  • עצים אשר נפגעו בטפיל שלא ניתן לטפל בו ועלולים להדביק עצים סביבם ומהווים בכך סכנה.
  • עצים שגדלו בשיפוע ועלולים ליפול וכתוצאה מכך מהווים סכנה לסביבתם.
  • עצים הנמצאים בשטח המיועד לבניה של מבנים, כבישים וכד' ולא ניתן להעתיק אותם למקום אחר מאחר ולא ישרדו לאחר ההעתקה.

כל כריתה של עץ חייבת לקבל את אישור הגורמים המוסמכים לאחר בדיקתם של אנשי קק"ל או מי מטעמם המוסמך לאשר את כריתת העץ.

כריתת עצים הינה הליך מורכב ועלול להוות סיכון אם לא יבוצע ע"י אנשים מקצועיים בעלי ניסיון ובעלי הציוד הנדרש. כריתת עצים יכולה להתבצע בעזרת מנוף ע"י קשירת העץ למנוף והנפתו בשלמותו אל מחוץ לחצר הבית או השטח במידה והעץ אינו גדול במיוחד. במידה והעץ גדול וכבד ניתן לבצע חיתוך של העץ לשניים או יותר ולהניף כל חלק בנפרד.

כריתת העץ ע"י הנפה שומרת על ניקיון יחסי של הסביבה ומפחיתה את הסיכון בפגיעה בסביבה בה מתבצעת כריתת העץ. במידה ואין גישה למנוף ניתן לבצע כריתת עצים ע"י טיפוס על גזע העץ וכריתת העץ בשלבים. בהליך כזה קיים סיכון של הסביבה במידה והתהליך יתבצע ע"י אדם לא מקצועי.

חברת אומן הגיזום בעלי וותק רב בתחום בגיזום וכריתת עצים ומבצעת כריתה של עצים בהנפה עם מנוף וגם בטיפוס בהתאם לתנאי השטח ומיקומו של העץ. בעזרת המנוף שאורכו 30 מ' המורכב על משאית אשר מסוגלת להגיע כמעט לכל מקום אומן הגיזום מבצעים את העבודה בצורה המקצועית היעילה והבטוחה ביותר.

5/5 - (16 דירוגים)
מה היה לנו עד עכשיו?

רק גנן בעל תעודה מהסוגים הבאים: "גנן 1,2,3", הנדסאי או טכנאי נוף, וכמו כן, אגרונום מוגדרים כ-גוזמי עצים.

בהחלט! חלק עיקרי משירותינו הוא גיזום וכריתת עצים. אנו בעלי וותק בתחום הגיזום והכריתה ומתחייבים לתת את השירות הטוב ביותר. היכנסו עכשיו לקבלת הצעת מחיר.