אומן הגיזום
גוזמים מוסמכים
מחירים הוגנים
שירות מקצועי

האם מותר לעשות גיזום עצים בשנת שמיטה?

על פי ההלכה היהודית, ישנם מקרים בהם אכן ניתן לגזום עצים בשנת השמיטה. עם זאת, גיזום מקצועי צריך להתבצע בנקודת הגיזום האידיאלית, אחרת ייחשב גיזום פסול ע"פ ההלכה. רגע לפני שמזמינים גוזמי עצים, קראו את המידע הבא. 
גיזום עצים בשנת שמיטה

היתר גיזום עבור מטרות מסוימות

ישנם לא מעט היבטים שונים אשר מבדילים את היהדות מדתות אחרות, כאשר הנושא של "מצוות" הינו נושא אשר נלקח מאוד ברצינות בהלכה היהודית. על פי ההלכה, שנת שמיטה הינה שנה אשר מבצעים בה מצוות שמיטת כספים וכן מצוות קהל, זאת ע"י הפקרת פירות האדמה לכל המעוניין. בתוך כך, במהלך שנת השמיטה, שהיא למעשה השנה השביעית במחזור שבע השנים, ישנו היתר לגזום עצים עבור המטרות הבאות:

  • סכוך סוכתו.
  • למטרת הבערה.
  • למטרת מניעה של נזק או הפרעה לעוברים והשבים או לחוטי החשמל. 
  • גיזום שאינו למטרת תועלת האילן ולא דרך זמירה. 

גיזום עצים בשמיטה - מותר או אסור

בשנת שמיטה, מתי אפשר לכסח דשא ולגזום עצים?

במילים פשוטות, ניתן לגזום עצים ולכסח דשא במקרים בהם המטרה היא להגביר את הנוחות או להסיר מטרד. אם כיסוח הדשא מוביל לנוחות טובה יותר, כיסוח הדשא מותר על פי ההלכה. אבל, אם כיסוח הדשא נעשה כדי לעודד את הצמיחה של הדשא, אסור לעשות זאת בשנת השמיטה. 

בדומה לכיסוח הדשא, אותם חוקי הלכה חלים גם על גיזום עצים. בכל מקרה בו העצים מהווים הפרעה או מטרד לסביבה, לחיווט חשמלי או לאנשים עוברי אורח, הגיזום של העצים בשנת השמיטה יהיה מותר. 

היבטי הטיפול בגינה בשנת שמיטה

ישנם כללים אשר מגדירים מהו טיפול נכון בגינה בשנת שמיטה, כאשר היבטי הטיפול מתחלקים לכמה שונים. כדי להבין כיצד לטפל בגינה בשנת שמיטה, יש לעקוב אחר ההיבטים הבאים:

  • ניכוש עשבים וכיסוח עשב שוטה.
  • השיקה ודישון.
  • ריסוס למטרת הדברה.
  • קטיפה של פירות.
  • גיזום עצים ושיחים. 

בבחינת ההשקיה, ההלכה קובעת כי יש לרווח ולהגדיל את מרווחי ההשקיה עד כדי השקיה למטרת קיום הצמח בלבד ולא למטרת צמיחתו. בכל הנוגע להדברה, היא מותרת, אבל העדיפות היא להשתמש ברשת נגד מזיקים אם אפשרי. 

גיזום עץ בשנת השמיטה
גיזום עץ בשנת השמיטה

מי אנשי המקצוע המטפלים בגינות בשנת שמיטה?

אנשי המקצוע המטפלים בגינות בשנת שמיטה הם גוזמי עצים, גננים מקצועיים וחברות גינון באופן כללי. עם זאת, לא כל אנשי המקצוע שווים ביכולותיהם והידע שלהם בנושאי ההלכה היהודית. יתרה מכך, חלק נכבד מחברות הגינון משתמשות בעובדים זרים, שהם בטוח לא מביני בנושאי הלכה. 

לסיכום הנושא, אם אתם צריכים גנן או חברת גיזום עצים בשנת שמיטה, חשוב לוודא מראש שאנשי המקצוע מבינים את המשמעויות הכרוכות בטיפול בגינה בשנה זו. אחרת, אתם עשויים לא רק לעבור על כללי ההלכה, אלא גם לגרום נזקים בלתי הפיכים לצמחים. בשורה התחתונה, גיזום לא נכון משמע צמח אשר עשוי להיפגע עד כדי כך שינבל לחלוטין. לכן, חשוב להסתייע באנשי המקצוע הנכונים. 

5/5 - (33 דירוגים)
מה היה לנו עד עכשיו?

רק גנן בעל תעודה מהסוגים הבאים: "גנן 1,2,3", הנדסאי או טכנאי נוף, וכמו כן, אגרונום מוגדרים כ-גוזמי עצים.

בהחלט! חלק עיקרי משירותינו הוא גיזום וכריתת עצים. אנו בעלי וותק בתחום הגיזום והכריתה ומתחייבים לתת את השירות הטוב ביותר. היכנסו עכשיו לקבלת הצעת מחיר.