אומן הגיזום
גוזמים מוסמכים
מחירים הוגנים
שירות מקצועי

העתקת עץ פרי ממקום למקום

שאלתם את עצמכם איך אפשר לבצע העברת עץ פרי ממקום למקום? הגעתם למקום הנכון. אגב, המאמר הבא יעזור לכם להבין לא רק איך עושים את זה, אלא גם מתי כדאי לבצע את הפעולה הזו. במילים אחרות, כל מה שאתם צריכים לדעת על העתקת עץ פרי ועל העברת עץ פרי ממקום למקום, תמצאו כאן.
העתקת עץ פרי ממקום למקום

באילו מקרים העברת עץ פרי ממקום למקום היא האופציה הטובה ביותר

לא תמיד נמליץ על העברת עץ פרי ממקום למקום, אבל ישנם מקרים בהם מדובר על האופציה הטובה ביותר שעומדת על הפרק. על אילו מקרים אנחנו מדברים? כאן תמצאו רשימה חלקית של מקרים כאלו:

העתקת עץ פרי ממקום למקום היא אלטרנטיבה לכריתה של עץ

אם יש לכם עץ פרי בגינה אותו אתם רוצים להזיז מסיבות של אסטתיקה או משום שעץ הפרי פוגע בתשתיות של הנכס, העברת עץ פרי ממקום למקום יכולה להיות פתרון מצויין.

העברת עץ פרי במקום כריתת העץ, במטרה לענות על דרישות החוק

אולי אתם לא מכירים את החוק הזה, אבל על פי חוקי מדינת ישראל חל איסור על כריתת עצים מוגנים על פי חוק ללא אישור של פקיד היערות. לעיתים, ניתנת האפשרות לבצע העתקת עץ פרי במקום לכרות את העץ. גם על ההליך הזה יש לקבל אישור, אבל משום שלא מדובר על כריתה מלאה של העץ, קל יותר לקבל אישור על פרוצדורה מהסוג הזה מאשר על כריתה מלאה של עץ הפרי.

העתקת עץ פרי ממקום למקום בשל מעבר דירה

יש לכם עץ אהוב בגינה של הדירה הישנה? אתם לא חייבים להגיד לו שלום, קיימת האפשרות לקחת את העץ ביחד אתכם בדרך למקום המגורים החדש שלכם.

העברת עץ פרי
העברת עץ פרי

איך מבצעים העברת עץ ממקום למקום?

העברת עץ פרי ממקום למקום, בשפה המקצועית, נקראת: העתקת עץ פרי. התהליך כולל בראש ובראשונה, בחינה של השטח. גם של הנקודה ממנה עתידים להוציא את העץ וגם של המקום אליו העץ החדש עתיד לעבור. המטרה של הבדיקה הראשונה היא להבין איך יהיה נכון להעתיק את העץ מבחינה טכנית. הבחינה השניה היא כדי להבין האם התנאים של האדמה החדשה תואמים את הצרכים של העץ.

ישנם משתנים רבים שיכולים לעזור לעץ לצמוח או לפגוע בו ולמנוע ממנו לצמוח. בין היתר, סוג האדמה, כמות אור השמש ועוד, כל אלו פרמטרים אותם צריך לקחת בחשבון. אל תשכחו, העתקת עץ מנקודה אחת לאחרת היא פעולה מורכבת והיא פעולה כמעט טראומטית עבור העץ שצריך לצמוח על אף המעבר.

לאחר בחינת הנתונים, הפעולה היא של חפירת האדמה מסביב לעץ ואיסוף העץ ביחד עם שורשיו ועם אדמה ישנה, בדרך אל האדמה החדשה.

בסוף, יש לשתול את העץ מחדש במקום המיועד לכך. את העץ מעבירים באמצעות ציוד מתקדם המאפשר העברה רגישה ועדינה, כדי שהעץ לא יינזק.

כמה מילים על החוק ועל העתקת עץ ממקום אחד לשני

העברת עץ ממקום למקום היא פעולה הדורשת את האישור של פקיד היערות העירוני. לא נרחיב במילים על חוק הגנת האילן, אנחנו רק נגיד כי במדינת ישראל יש חוק האוסר על כריתה של עץ בוגר או עץ מוגן בניגוד לאישור של פקיד היערות האזורי.

העתקת עץ ממקום למקום, נחשבת גם היא לפעולה שיכולה לפגוע בעץ, מה שמכנה החוק: 'כריתה של העץ'. לכן, אם אתם מתכוונים לבצע העתקת עץ מנקודה אחת לאחרת, חשוב לשים לב ולמלא את הטפסים הרלוונטים באתר של משרד החקלאות או באתר של הקרן הקיימת לישראל.

כמו שכבר אמרנו, בדרך כלל פקיד היערות יאשר העתקה של עץ מנקודה אחת לאחרת, אבל אין זה אומר כי אפשר לדלג על הפרוצדורה הבירוקרטית.

העתקת עץ פרי
העתקת עץ פרי

העתקת עץ פרי על ידי חברה מקצועית היא 90% מההצלחה

העתקת עץ ממקום למקום היא פעולה מורכבת. כדי לעשות את ההעברה כמו שצריך, כדי להבטיח שהעץ באמת יצמח היטב באתר החדש, יש לבצע את הפעולה באופן מקצועי ואחראי. תחום הגיזום וכריתת העצים הוא תחום בו תמצאו חברות מקצועיות ומנוסות לצד אנשי מקצוע נטולי ידע וניסיון.

דווקא במקרה של העתקת עץ ממקום למקום, בגלל הרגישות הגבוהה, כדאי אפילו יותר מתמיד לפנות לאנשי המקצוע הנכונים. הכלל הזה נכון תמיד, אבל משום שבתהליך של העתקת עץ המטרה היא לשמור על העץ ולטפח אותו במקום חדש, ללא ידע מקצועי הניסיון עלול לעלות בתוהו.

5/5 - (33 דירוגים)
מה היה לנו עד עכשיו?

רק גנן בעל תעודה מהסוגים הבאים: "גנן 1,2,3", הנדסאי או טכנאי נוף, וכמו כן, אגרונום מוגדרים כ-גוזמי עצים.

בהחלט! חלק עיקרי משירותינו הוא גיזום וכריתת עצים. אנו בעלי וותק בתחום הגיזום והכריתה ומתחייבים לתת את השירות הטוב ביותר. היכנסו עכשיו לקבלת הצעת מחיר.