אומן הגיזום
גוזמים מוסמכים
מחירים הוגנים
שירות מקצועי

האם מותר לכרות עץ פרי?

יש לכם עץ פרי בגינה שהפירות שלו נושרים לרצפה ומרקיבים? עץ פרי נכנס לצינורות הביוב? עובר את השטח לחצר של השכנים? יש פתרון. כריתת עצי פרי היא פרוצדורה פשוטה שיכולה לפתור שורה ארוכה של בעיות שונות. אבל, חשוב לשים לב, כאשר אנחנו עוסקים בשאלה האם מותר לכרות עץ פרי, התשובה קצת מורכבת. במדינת ישראל ישנם חוקים הקובעים למי מותר לכרות עצי פרי ובאילו תנאים. שומעים על כך בפעם הראשונה? מצויין. נעזור לכם להבין בדיוק מה עליכם לעשות כדי לקבל את כל האישורים הדרושים על פי חוק.
האם מותר לכרות עץ פרי

השאלה 'האם מותר לכרות עץ פרי' מקורה בחוק הגנת האילן

בישראל יש חוק האוסר על כריתה של עצי פרי ללא קבלת אישור מפקיד היערות של הקרן הקיימת לישראל. האם מדובר על כל עצי הפרי? לא. מדובר על עצים שנחשבים לעצים בוגרים, עצים שגובהם עומד על 1.3 מטר ורוחבם הוא 20 ס"מ ויותר. החוק חל גם על עצים שנחשבים לעצים מוגנים. עצי דקל, גפנים, עץ שקד, עץ רימון ועוד,

אלו נחשבים לעצים המעצבים את הנוף הארץ ישראלי, מה שמכניס אותם לקטגוריה של עצים מוגנים והופך אותם לעצים אסורים בכריתה ללא אישור. אבל, כאשר אנחנו עונים לשאלה האם מותר לכרות עץ פרי, אנחנו כמובן צריכים להגיד באילו מקרים אפשר לקבל את האישורים הרלוונטיים כדי לבצע את העבודה. על כך נפרט בהרחבה כעת.

האם מותר לכרות עצי פרי
האם מותר לכרות עצי פרי

מי נותן אישור לכריתה של עצי פרי ומה המשמעות הפלילית של כריתה לא חוקית?

מה קורה למי שלא עונה לדרישות החוק? האם מותר לכרות עצי פרי? כמו שאמרנו, מי שקיבל אישור לכך יכול לכרות את העץ באופן חוקי. את האישור נותן פקיד היערות האזורי מטעם הקרן הקיימת לישראל. את האישור נותן פקיד היערות בתגובה לטפסים מקוונים שנמצאים באתר של הקרן הקיימת לישראל.

התפקיד שלכם הוא פשוט למלא את הפרטים הרלוונטיים ולהגיש את המסמכים מוקדם ככל הניתן. בדרך כלל התשובה לשאלה האם מותר לכרות עץ פרי נענית בחיוב, אבל, אם אתם לא רוצים להתעכב, תמיד טוב להתחיל בתהליך הבירוקרטי מוקדם ככל הניתן.

על פי חוק, העונש על סירוב לחוק עומד על קנס של חמישה עשר אלף שקלים ובמקרים חמורים, הנאשם יכול למצוא את עצמו יושב במאסר של עד שישה חודשים. אמנם, מדובר על מקרים חריגים ועל העונש המקסימלי המותר בחוק, אבל אף אחד לא מעוניין לשלם קנס מיותר, גם אם הוא נמוך מחמישה עשר אלף שקלים.

האם תמיד ניתן אישור לכריתה של עצי פרי?

ישנם כמה מקרים שכיחים, המקבלים אישור במרבית המקרים. בין היתר, אם ענפים מעץ הפרי נכנסים לגינה של השכן ואם העץ מהווה סכנה בטיחותית של ממש, אז קל יותר להוציא אישור לכריתה של עץ פרי. מקרה נפוץ בעצי פרי הוא כאשר נושרים פירות מהעץ, היכולים לפגוע בראשם של העוברים ושבים והופכים את הרצפה חלקה ומסוכנת.

גם אם המקרה שלכם לא מתאים לאחת הסיטואציות עליהן דיברנו כעת, אתם תמיד יכולים להגיש את הבקשה דרך האתר של הקרן הקיימת לישראל.

את תוצאות הבדיקה אפשר לראות באתר של משרד החקלאות או באתר פקידי היערות העירוניים. בכל מקרה, תמיד תוכלו להגיש ערער במידה ויש לכם הסתייגות כזו או אחרת.

איסור כריתת עצי פרי
איסור כריתת עצי פרי

האם יש אופציות נוספות מלבד להתמודד עם ההליך הבירוקרטי?

אם אין מדובר על מקרה הכרחי של כריתת העץ, אתם יכולים לבחור לפתור את הבעיה בכלים אחרים. בין היתר, גיזום עצים, כרסום שורשים ופעולות נוספות, כל אלו יכולות לפתור בעיות אקוטיות של פגיעה בתשתיות.

לעיתים, גיזום וטיפוח של עץ הפרי יכול לפתור גם נושאים הנוגעים לאסתטיקה של החצר או הגינה, מה שיכול לפתור את הבעיה בלי לצאת לתהליך של כריתת העץ.

באילו מקרים יש לקבל אישור מפקיד היערות?

השאלה האם מותר לכרות עץ פרי לא נוגעת רק למקרים בהם לוקחים מסור ומנסרים את גזע העץ. גם עקירה של העץ, שימוש בחומרי הדברה או גיזום מאסיבי, כל אלו יכולים להיחשב למקרים בהם יש לקבל את האישור של פקיד היערות. אגב, גם העתקת עץ, למרות שהמטרה היא לשמור על העץ ולהעביר אותו למקום אחר, היא פעולה הדורשת את האישור של פקיד היערות.

כאמור, אמנם מדובר על פרוצדורה בירוקרטית לא מלהיבה במיוחד, אבל מהצד השני, בדרך כלל הפתרון פשוט משנדמה. אם אתם צריכים סיוע וליווי, חברת גיזום מנוסה תשמח לסייע.

אם אתם בכל זאת צריכים לכרות עץ פרי תפנו אלינו ונשמח לעזור ולכוון אתכם. חברת אומן הגיזום מחכה לכם עם כורתי עצים מוסמכים, מיומנים ומקצועיים.

5/5 - (33 דירוגים)
מה היה לנו עד עכשיו?

רק גנן בעל תעודה מהסוגים הבאים: "גנן 1,2,3", הנדסאי או טכנאי נוף, וכמו כן, אגרונום מוגדרים כ-גוזמי עצים.

בהחלט! חלק עיקרי משירותינו הוא גיזום וכריתת עצים. אנו בעלי וותק בתחום הגיזום והכריתה ומתחייבים לתת את השירות הטוב ביותר. היכנסו עכשיו לקבלת הצעת מחיר.